Annika julbrev 2022

Hej kära golfvänner,

Äntligen har vi haft en höst utan en tanke på pandemin.

Dessutom har hösten bjudit på fantastiskt väder, då vi har bara varit tvungna att ställa in en tävling, damdagen som skulle spelats på Valbonne.

Som ni alla vet är vi mycket beroende av våra generösa sponsorer som sponsrar luncher och i vissa fall prisbordet. Ett stort tack till höstens

sponsorer som var STADSBUDSKONTORET OCH SVENSK BYGGKONSULT, INTERNATIONAL CARS, BIl, DAFGÅRD samt GAN.

2022/2023 är vi 31 deltagare i KM Matchspel, vilket är väldigt roligt. På hemsidan finner ni också den aktuella ställningen, där just nu alla har kommit till kvartsfinal.

I år vann vi återigen över danskarna i årets Nordic Cup.

Under hösten har vi också genomfört en golfresa till Barbaroux i Frankrike, där vi under två dagar spelade golf på en trevlig men svår bana och vädergudarna bjöd bara på sol. Lena hade gjort en fantastisk planering och allt fungerade perfekt.

Kavaljersgolfen som återigen sponsrades av Dafgård med 72 startande spelades med hängande regnmoln, men vi klarade oss precis utan en droppe och den vanns av Lise Lilloe och Björn Malmbekk

Ärtor och Punsch som även i år sponsrades av GAN attraherade i år över 70 spelare. Vi tackar också Stadsbudskontoret som sponsrade ärtsoppan. I år vann Gunilla Huldt Ärtan och Svante Lundbrink Punchen. Ett stort tack till Lena och Ben som serverade soppan.

Det är också väldigt tillfredsställande att se att golfklubben fortsätter attrahera nya medlemmar och vi har haft nöjet att välkomna flera nya medlemmar på våra arrangemang. Detta är en nödvändighet för vår fortlevnad, då många äldre medlemmar väljer att flytta tillbaka till Sverige.

En påminnelse framför allt till alla ni som är skrivna i Frankrike. Svenska Golfförbundets försäkring gäller inte om man är skriven utomlands så ni måste ta en separat försäkring exempelvis Rivieraklubbens vandringsförsäkring. Den inkluderar mycket annat än bara golf och kostar 44 euro per år. Alternativet är att gå med i FFG. Om ni inte har en försäkring och ni träffar någon/något med en golfboll kan det stå er mycket dyrt. Ni som är skrivna i Sverige och tillbringar mer än 45 dagar i sträck i Frankrike måste också ha en sådan försäkring då Svenska Golfförbundets försäkring är kopplad till er hemförsäkring.

Jag hoppas också att ni är flitiga användare av vår hemsida golfclubsuedois.se där ni hittar all relevant information och reportage från våra tävlingar och resor.

Tävlingsprogrammet för våren är nu klart och finns på GCS hemsida, första tävlingen är den 18 januari på Valbonne och sen är vi i full gång till den 17 maj. Jag har fördelat tävlingarna på 11 olika banor i PACA området.

Den 22 maj har vi en specialtävling för alla som kommit 1.a, 2.a eller 3-a på någon av våra tävlingar från 1 september 2022 till 17 maj 2023.

Vårens resa går den 18–21 april till BRA i Italien, info och inbjudan kommer snart att skickas ut separat.

Om ni är herre och fyller 75 år under 2023 får ni spela från röd tee på våra tävlingar. Ni måste bara anmäla detta till tävlingsledaren senast när anmälningstiden för tävlingen går ut så ändrar vi i datasystemet.

Från och med den 1 januari ändrar vi handicapgränserna för att få jämnare antal spelare i klasserna. För att tillhöra A-klassen så får man ha max 19,9 i handicap, för att tillhöra B-klassen får man ha 20,0 upp till 26,9 och från 27,0–36,0 så tillhör man C-klassen.

Vill också påminna er som inte betalt årsavgiften att göra det snarast, då vi ska lägga in medlemskorten på er sida för 2023 i början av januari.

Jag vill tacka mina biträdande tävlingsledare, Lena, Ulf, Seija och Thomas för den stora arbetsinsats de har lagt ner under hösten.

Dessutom vill jag tacka Lena för det otroliga arbetet hon lägger ner som klubbmästare.

Slutligen vill jag tacka alla er som, med glatt humör, kommer och spelar på våra tävlingar och dessutom önskar jag er alla En riktigt GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!

Hälsningar

Annika