Påskgolf – La Grande Bastide, 12 apr 2017

När Gerda och Leif är tävlingsansvariga för onsdagsgolfen blir det alltid extra kul. Aprilvädret var sommarvarmt, grönskan kring de perfekta St Donat-banorna var underbar, och Gerda lovade, att en trevlig överraskning väntade oss alla efter avslutat spel. Och vilken överraskning!

När vi trötta och mer eller mindre nöjda med vårt golfspel kom till klubbhuset efter välförrättat värv, möttes vi av ett bord med påskprydnader, tävlingsledare med kyckling i håret, egenhändigt lagad gubbröra på mörkt bröd, öl och SNAPS! Vilket härligt initiativ!

Av någon anledning fungerar också min golf extra bra när Gerda och Leif leder tävlingarna. Då kommer vinsterna. 70 slag gav mig denna gång både vinflaska och påskägg. Det var extra roligt att spela med klubbens nya duktiga medlem Anuliisa, som hela tiden uppmuntrade mig. Hennes, Görans och Keijos långa slag och fina spel inspirerade mig i min kamp att komma till B-gruppen.

Christina