Fransk Bostad – La Grande Bastide, 25 apr 2018

Fransk Bostad med Lisa, Julia och Per hade sponsrat dagens tävling, som det visade sig var tionde gången, som alltid en mycket trevlig sammankomst, idag med nästan 80 deltagare. Fransk Bostad bidrog med ett alternativt prisbord som inte bara bestod av de traditionella vinflaskorna utan även av förstklassiga målningar utförda av Per och Lisa.
För egen del lyckades jag erhålla mitt andra konstverk av Per. Jag hoppas att Ni fortsätter att sponsra golftävlingen på Grande Bastide, vilket ger mig ännu några chanser att utöka samlingen. Tack Fransk Bostad.

Jag vill tacka mina medspelare Per Unenge , Magnus Ahnmé , och Sten Malmström för en fin golfdag. Magnus och jag hade en trevlig fight i bollen ( samma klass ) som jag turligen lyckades vinna med en birdie på vårt sista hål nr 6.

Min egen golf var underligt nog stabil med tanke på att min senaste golfrunda var september förra året. Ofta är det kanske så att vårens första golfrunda, efter ett långt uppehåll, kan gå bra och förhoppningarna stiger, men som vi alla vet finns det inget som vederlägger att detta kommer att fortsätta.

Jag har i mina två senaste rundor följt Bosse Sörensen motto ” ingen driver i bagen ”. Jag har dessutom förfinat hans motto så till vida att ta bort ytterligare 4 klubbor, vilket har ökat säkerheten och medfört ett förbättrat resultat. Kan det vara så att ju färre klubbor som finns i bagen, i min spelklass, ju bättre golf. En sak är dock sann, bagen blir otvetydigt lättare att bära.

Jag vill tack Golf Club Suédois för en förträfflig lunch och arrangemang av tävligen.

Leif Dahl