Påskgolf – Opio-Valbonne, 28 mar 2018

Ett sextiotal trogna medlemmar hade samlats till påskgolf på Valbonne. Redan namnet påskgolf klingar exotiskt i en upplännings öron, van vid snö och kyla. Solen värmde sakta upp oss och banan från 10 grader vid kanonstarten kl 0900. Vårt lag startade från hål 9. Mina lagkamrater var Jan Sixtensson, Janne Pedersen och Staffan Ljungdahl, ett verkligt positivt lag. Fairways var alla i gott skick men greenerna var alla svåra då de nyligen carroterats och sandats, så vi spelade alla puttar kort, (utom den sista) Vid 19:de hålet väntade svenska snapsar, öl och en fantastisk gubbröra serverade i utebaren av Annika och Gerda i glada påskdekorer. Därefter  lång och glad lunch i solen på terassen.

Jag fick ihop 40 poäng, andra gången över 36 på alla år i klubben, och blev både lycklig segrare i C-klassen och nedflyttad till B-klass. Vårt lag kom tvåa på samma poäng som segrande lag. Tack alla lagkamrater som såg till att jag inte slarvade mot slutet och tack Annika och hela tävlingsledningen för en perfekt och glad påskgolf.

Paul Dahlerus (24,1)