International Cars, Mougins 14 oktober 2020.

Det var en kylig morgon o lätt fuktig bana. För min del var det första tävlingen med klubben och även första gången jag spelade på denna banan. Upplevde, som ny medlem, en väldigt öppen och välkomnande stämning.

I min boll gick Anna, Gerda och Göran. Stämningen var på topp från början. Vi gladdes alla åt att solen tittade fram efter en stund och att man kunde ta av sig några lager. Tempot på banan var väldigt bra. När det gäller spelet så varvade vi alla fyra med kanonslag och några mindre bra slag. När det gäller mitt eget mitt spel så är jag tacksam att scorekortet inte visar hur slagen såg ut. Hade ett antal turliga studsar.

Avslutningen med International Cars sponsrade tapastallrik och där tillhörande vin uppskattades verkligen. Med andra ord en väl arrangerad tävling som jag fick förmånen att delta i.

Ulf Nitenius

Vi hälsar Ulf varmt välkommen i Golf Club Suédois!