Tävlingsledningen informerar

December 2017

Hej alla golfvänner,
Hösten har bjudit på ett fantastiskt väder och vi har lyckats genomföra alla tävlingar. Vi har även haft en otroligt stor uppslutning på våra tävlingar och vi har sett en hel del nya medlemmar vara med på våra arrangemang.
Som ni alla vet är vi mycket beroende av våra generösa sponsorer som sponsrar luncher och i vissa fall prisbordet. Ett stort tack till höstens sponsorer som var Nykredit, SBK MOVING/SBK STHLM-FRANCE, GAN, BIL, HMJ France, International Cars, Dafgårds, Knight Frank, SEB, Educata samt våra finska medlemmar.
I år har vi haft rekord i antal deltagare i KM Matchspel (42 stycken), vilket är väldigt roligt. På hemsidan finner ni också den aktuella ställningen som i skrivande stund de flesta har kommit till kvartsfinal och någon även till semifinal.
Vi vann över danskarna i år igen i Nordic Cup, det var med en väldigt liten marginal, men vi lyckades behålla bucklan ett år till.
Kavaljersgolfen som sponsrades av Dafgårds med hela 120 startande (rekord) spelades i strålande solsken och vanns av Gerda Böcklinger och Lasse Seiz på hela 43 poäng.
Under hösten har vi också genomfört en golfresa till Toscana i Italien, där vi under två dagar spelade på en trevlig bana och hade fantastiskt sommarväder.
SEB Ärtor och Punsch var som vanligt väldigt populärt och i år vann Lisa Nyström Sankt Bernardshunden och Jan Sixtensson Bulldogen. Ett stort tack till Göran Wadsten och Anders Hemberg som kokade soppan.
KM äkta makar spelades på Claux Amic, vi hade återigen en fantastisk dag med nästan sommarväder och den vanns av Gunilla och Kristoffer Huldt.
Det är också väldigt tillfredsställande att se att golfklubben fortsätter attrahera nya medlemmar vilket är en nödvändighet för vår fortlevnad, då många äldre medlemmar väljer att flytta tillbaka till Sverige.
Jag hoppas också att ni är flitiga användare av vår hemsida golfclubsuedois.se där ni hittar all relevant information och reportage från våra tävlingar och resor.

Tävlingsprogrammet för våren är nu klart och finns på GCS hemsida, första tävlingen är den 17 januari på Grande Bastide och sen är vi i full gång till den 16 maj. Jag har fördelat tävlingarna på 8 olika banor i PACA området. Vårens resa går till Gardasjön, info kommer att skickas ut separat.
När det gäller spel från röd tee för herrar 75 plus så har vi bestämt att de herrar som tidigare har anmält att de vill spela från röd tee får fortsätta med det utan att behöva anmäla det igen. De som fyller 75 år 2018 eller sådana som inte tidigare är anmälda och vill spela från röd tee anmäler det till mig via mail annikarutberg@gmail.com.

Jag är glad att kunna presentera Sven Boethius som ny biträdande tävlingsledare inför våren.  Sven är välkänd för många av er och jag ser fram emot att arbeta tillsammans med honom.  Det finns även en presentation av Sven på GCS hemsida.

Jag vill tacka mina biträdande tävlingsledare, Gerda, Jerker, Tom och Eeva för den stora arbetsinsats de har lagt ner under hösten. Ett speciellt tack till Tom som har varit tävlingsledare de senaste två åren, men som nu valt att tillbringa mer tid i Spanien. Dessutom vill jag tacka Göran för det fina arbetet han lägger ner som klubbmästare.

Slutligen vill jag tacka alla er som, med glatt humör, kommer och spelar på våra tävlingar och dessutom önskar jag er alla En riktigt GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!

Hälsningar

Annika