Måndagsgolf på Grande Bastide 10 oktober

Hej alla glada golfare!

Greensome är verkligen en tävlingsform där lagets prestation är viktigare än individens. Varje slag räknas och båda måste bidraga! Man måste också peppa och sporra varandra! Redan när vi fick lottningen taggade vi till – vi fick nämligen spela med och mot det duktiga paret Lena och Acke Widerström. Match i matchen! Vilken kanongolfdag detta kan bli tänkte vi!
Det var länge jämt, men efter birdies på 7 och 8 kopplade vi ett litet grepp om matchen.  Och efter ytterligare en birdie på 14 såg det riktigt bra ut i vårt scorekort. När vi väl kom in i klubbhuset var vi 6 över banans par och hade hela 41 poäng!
Tack Lena och Acke – för en kul, trevlig och tävlingsinriktad runda. Ni triggade och tvingade oss att spela bra! Och stort tack för ölen på 19:de!
Tack tävlingsledningen och tack vädergudarna för denna fina dag på Grande Bastide.

Peter och Thomas

Vår nya medlem Agneta Håstad välkomnades och fick sin GCS-badge.

Dagens glada vinnare på terrassen på Grande Bastide.

Lite bilder från den härliga dagen.