Onsdagsgolf – Saint Donat, 18 sep 2019

Jag vann!
Hur gick detta till? Efter en katastrofalt dålig runda på Grande Bastide två dagar tidigare hade jag inga som helst förväntningar på bra resultat på dagens tävling. Men se, jag vann! Hur gick det till? Tur, otur? Kan bara konstatera att spelet varierar från den ena dagen till den andra utan att jag förstår vad det är som gör skillnaden. Trots genrepet var humöret på topp. Kan det vara annat när solen skiner över en välfriserad bana och man möts av glada välkomnade GCS-medlemmar?

Efter information av tävlingsledare Lise Lilloe var det dags att bege sig till respektive starthål. Jag och mina lagkompisar Per Dahlstedt, Patrik Sundin och den idag nästan osynlige Pedro fick börja på det svåra korthålet nr 16. Trots det blev det två par och sex poäng för laget. En fin start och så rullade det på.

Väl i mål hade laget fått ihop 88 poäng och våra förväntningar var höga att vi skulle vinna. Men icke! Herrar Lidgren, Rutberg, Pedersen och G Sundin presterade ännu bättre men tävlingsledningen var generös; vi fick också varsin flaska rött. Dessutom fick jag två flaskor för den individuella segern. Jättekul!

Tack till Per och Patrik för en mycket trevlig runda; med sådant peppande och trevligt sällskap är det lätt hålla humöret. Stort tack också till tävlingsledaren Lise och hennes Jan-Erik.

Jan Sixtensson
Nu sänkt till hcp 16,7

”Greenerna är så snabba att bollen slutar inte att rulla innan den har stannat.” Göran Zachrisson