Opio-Valbonne den 30 november

Clubrunda på Valbonne!
Med rimfrost runt fotknölarna undrade många vad det skulle bli av dagen. Hade bara lutningen varit lite brantare på fairways hade det gått att göra några slalomsvängar.
Hursom, men METEO FRANCE hade lovat bortåt 15 Plusgrader och det kom dom upp till fram emot lunchtid och det blev dags att skala av sig vinterkläderna. Det om vädret.
Att bli ihoplottad med Keijo Väkipärta,  PO Dahlstedt och nye Krister visade sig vara en  dubbel guldkantad vinstlott, för inte nog med att alla bidrog till de vinnande 92 poängen,så sporrade de mig till ett resultat jag aldrig förr varit med om. Bollen gick inte så långt i och för sig men desto rakare och undvek bunkrar, trädstammar och grenar hela tiden och sökte sig till koppen utan en massa onödigt puttande. Vilken GOLFDAG!!! Ovanpå denna härliga upplevelse fick vi alla vara med om en nymodighet som vi till varje pris ska slå vakt om.
Som de flesta av oss känt en längre tid har flera golfrestauranger dragit ner på service,  kvalitet och allmänt tillmötesgående vilket lett till att vår eminenta tävlingsledning tagit initiativ till en nydaning som vi säkert alla kände att vi vill gå vidare med. Klubben bestämde sig för att bojkotta golfrestaurangen och i stället boka in oss på ett ställe som med glädje och värme välkomnade oss med en trerätters måltid med vin o kaffe. VILKEN SUCCÈ !!! Hurra för tävlingsledningen.
Om någon undrar vad ett gott resultat leder till handicapmässigt kan jag berätta att jag blev sänkt med 2,1 slag
TACK ALLA TÄVLINGSLEDARE!

Jan-Erik Norder
Krister Mattsson välkomnades denna dag till klubben. Vår badge kommer nu att pryda även Kristers golfbag.