Roquebrune den 13 april

Tack Golf Club Suédois för att vi får uppleva så mycket härligt golf och umgänge tillsammans!

Vissa tillfällen är bättre än andra och det vet alla golfare. För mig blev onsdagsgolfen på Roquebrune en höjdpunkt. Solen sken, banan lyste vackert grön och ett härligt gäng samlades för dagens utmaningar.
Glad var jag för lottningen, Solweig, Janne och Peter. Jag skulle nu slå ut på första tee, den ende i laget från gult. Åskådarna var fler då tävlingsledarens boll väntade som bis-boll.

Där kom direkt dagens ”ölboll”. Vilken start, nu går allt åt skogen! Men på hål två gör jag några fantastiska slag och plötsligt lossnar allt. Tre poäng fem hål i rad.

Vi njöt av bra spel i laget och den makalösa utsikten från denna så vackra bana. Men säg den lycka som varar. Nu blev det tuffare med slarv i närspelet och missade poäng. På 17 hålet ligger jag på green ca sju meter från flaggan. Ulla passerar vid tolvans utslag och tar en bild på Solweig. Då ropar jag lite kaxigt ”ta ett kort på mig i stället när jag gör en birdie!” Och vad gör jag?! Sätter den till allas jubel. Så härligt! Så där räddades segern på 37 poäng.
Tack spelkamrater för en härlig runda och trevligt lunchsällskap. Tack också Ulf för att du på ett sånt hjärtligt sätt välkomnar oss och tillsammans med Solweig genomförde tävlingsdagen så fint.

Vive le GCS!  🇸🇪 🏌️‍♂️⛳️🏌️‍♀️🇫🇷
Per