Säsongsstart onsdagen den 20/1 på Saint Donat

Några ord från vinnaren på Saint Donat Thomas Olsson

Äntligen är vi igång igen ! Så har golf säsongen 2021 startat. Vi hoppas väl alla att den och livet kommer tillbaka!

Thomas Olsson, dagens vinnare i A/B-klassen

Den här dagen började dock i moll – regn och blåst när jag lämnade hemmet och lätt disträ över vädret körde jag till Grande Bastide! Fel golfbana !
Hann precis to Saint Donat till starten – vilken tur! Och den höll i sig resten av dagen. Regnet slutade, jag fick trevliga och taggade golfkompisar i form av Jan Hammarlund, Lars Rutberg och vår ny tyska medlem Joachim Wilde och som golf team spelade vi ihop hela 79 poäng som räckte
till en betryggande seger i lagtävlingen. Själv lyckades jag skrapa ihop 36 poäng – så turen höll i sig !
Vill tacka vädergudarna, lagmedlemmar och tävlingsledningen som såg till att vi fick en trevlig tävling denna något fuktiga dag.

Vinnande lag – Thomas Olsson, Lars Rutberg, Joachim Wilde och Jan Hammarlund.

Nya medlemmar

Vi välkomnar tre nya medlemmar till klubben; Lena Evrell, Joachim WIlde samt Christopher Fry.

Våra tre nya medlemmar!