Säsongstart – La Grande Bastide, 16 jan 2019

Äntligen säsongsstart på La Grand Bastide. Solen sken och värmen gjorde att vi kunde spela i kortärmat framåt lunch. Vilken start på 2019!

Banan har haft lite problem under vintern. Efter allt regn i November har det varit relativt kallt. Hål 17 och 18 har varit avstängda men öppnades enbart för oss, nyklippta och fina. Banan presenterades i bra skick och greenerna var gröna, jämna och snabba!

Det var lite kallare än vanligt på morgonen. Vi startade lite senare för att eventuell nattfrost skulle vara borta. Ganska snart värmde dock solen både banan och alla spelare.

Som alltid gick det lite upp och ned men stödd av mina partners Anders och Ingvar så hittade vi formen ganska snabbt. När vi summerade ronden var vi alla tre nöjda med säsongsstarten. I lagtävlingen trodde vi oss ha en bra chans men det fanns ett annat lag som utan Pedro lyckades ännu bättre. Jag hade turen att få vinna den individuella tävlingen och jag fick äran att hålla tacktal. Annika och Lasse var som vanligt proffsiga tävlingsledare och det fanns bara glada miner i klubbhuset efter ronden. Annika med flera lägger ner ett enormt engagemang i klubben och det är ett sant nöje för oss övriga att få var med på dessa arrangemang. Tack alla, vi ses snart igen på banan.

Keep swinging

Lasse Seiz