SBK Moving – La Grande Bastide, 12 sep 2018

Den 12 september, en strålande dag med dom bästa förutsättningarna för en bra och trevlig golftävling på Grand Bastide. Kanonstart kl. 08.30. Till en början lite lätt dagg på fairway. Allteftersom steg temperaturen så svetten lackade. Nu gällde det att dricka mycket och regelbundet för att orka med. Vår sponsor för dagen hade dukat upp ordentligt och bjöd frikostigt på både dryck och tilltugg. För egen del besökte jag dem både 1 och 2 gånger för att få det energitillskott kroppen behövde.

Golf är ett förunderligt spel, som amatör varierar formen från dag till dag. Man vet aldrig i förväg hur spelet kommer att stämma. Jag hade dock en fin morgonkänsla i kroppen. Kul att vara tillbaka i Frankrike. Kul att träffas igen. Första slaget satt klockrent från 17 tees. Spelet började stämma och det mesta gick mot flagg och i kopp. Man hamnar som i ett mode. Det bara stämmer hål efter hål. Vi hade också kul och trevligt i ”bollen”. Stort tack till bollkompisarna Göran Wadsten, PerJulius Nyström och JanErik Norder för support, uppmuntran och trevligt lagspel.

Avslutningsvis, stort tack till tävlingsledningen. Utan Ert engagemang hade vi inga tävlingar. Sist men inte minst. Vår sponsor idag, SBK Moving/SBK Sthlm – FRANCE. Stort tack för Ert arrangemang. Frikostigt och generöst. Därför, till oss medlemmar, nyttja dem. Dom kan det mesta inom bygg, underhåll och städ av lägenheter och fastigheter. Dom kan också flytta gods länder emellan.

Tack för en grymt bra dag

Glad och stolt segrare
Ulf Sohlberg