GCS 25 år / Danske Bank / One Life – 20 sep 2018

Golf Club Suedois 25 års Jubileumsgolf, Opio-Valbonne

Fantastiskt att det för 25 år sedan, 1993, fanns svenska golfentusiaster som flyttade till Rivieran och startade en golfförening, Golf Club Suedois. Kul att en av dessa entusiaster, Leif Resén, var med och spelade Jubileumsgolfen på Valbonne. Det var på Valbonne allt startade.

Jag hade glädjen att spela med Ingela Roos, Lars Seiz och nye medlemmen Niklas Savander. Det var en inspirerande och trevlig boll, vilket underlättar bra spel. Naturligtvis måste man ha lite tur för att uppnå 42 poäng, och det hade jag, puttarna gick rakt i hål. Dessutom är jag mycket förtjust i Valbonne. Det var här, för 30 år sedan, som jag introducerades till Franska Rivieran. Jag njuter varje gång jag kommer hit.

Damerna skötte sig mycket bra. Pia Vilen med 40 poäng vann A klassen och Lena Sörensen med 37 poäng vann C klassen. Det krävdes att man spelade bättre än sitt hcp för att vinna sin klass!

Stort tack till våra generösa sponsorer, Danske Bank, Luxembourg och One Life, Luxembourg. Det var en mycket god lunch ni bjöd på. Dessutom tack till de golfklubbar som hade vänligheten att skänka priser.

Tack tävlingsledningen och alla i GCS styrelse som var med och gjorde 20 september på Valbonne till en dag att minnas.

Gunilla Huldt

Läs även om festligheterna på Hotel Aston La Scala!

Se fortsättningen på vårt 25-årsjubileum på Hotel Aston La Scala!