International Cars – Cannes Mougins, 18 nov 2015

International CarsJag har spelat Cannes Mougins ett par gånger tidigare och det är en av mina favoritbanor på Rivieran. Jag såg därför extra mycket fram emot golfspel denna morgon.

Trots en kanonstart vid en civiliserad tid, kl. 9.30, var det kyligt på morgonen och mängder av dagg. När vi gick ut till starthålet noterade vi vilka ränder våra vagnhjul gjorde i gräset. Vi insåg snabbt att vi skulle få begränsad bollrull idag. Golfshortsen jag hade med fick ligga kvar i golfbagen, och i stället hade jag tre lager tröjor under de första hålen. Jag noterade dock några hurtiga medspelare med shorts.

Jag hade förmånen att få spela med Kari Kortesniemi, Hans Sjöqvist och Anders Hemberg. Mycket trevligt. Vi började på åttonde hålet och efter två hyfsade slag, samt ett bra inspel gjorde jag par efter två puttar. En härlig start!

Golfrundan fortsatte bra, samtidigt som solen värmde upp och plötsligt gick det bra att spela i kortärmad tröja. Vilken härlig känsla, strålande sol, ingen vind och varmt i mitten av november.

Greenerna var i mycket gott skick, daggfuktiga i början som sedan torkade upp, men svåra då de är relativt kraftigt undulerade och snabba. Det är tyvärr alltför lätt att missa kortputtar och tre-putta, vilket jag gjorde vid ett par tillfällen.

När vi summerade golfrundan hade jag lyckats jag få ihop 36 poäng. Jag var mycket nöjd, särskilt med att ha lyckats få poäng på alla hål vilket alltid hjälper.

International CarsJag vill passa på att tacka Gunilla och tävlingsledningen för att med energi och entusiasm arrangerar dessa trevliga golftävlingar för oss övriga medlemmar på ett mycket bra sätt.

Eftersom Cannes Mougins banan är relativt lång tog golfrundan lång tid. Det var därför extra tacksamt att efter avslutad golfrunda kunna njuta av vin och tilltugg som International Cars bjöd på.

Jag tillbringar inte så mycket tid i Antibes ännu, men ser redan fram emot nästa Golf Club Suedois arrangemang som jag kan vara med på.

Mats Nilsson