Nykredit – Saint Donat, 21 mar 2018

En härligt frisk och kall morgon mötte oss på St Donat. Jag såg fram emot golfspel idag då det var ett tag sedan klubborna svingades. Vi startade på hål 12, och med i bollen hade jag ett antal trevliga golfkamrater; Ulf Contman, Karl Lidgren samt Svante Lundbrink. Positivt att det var lagtävling så att stämningen i bollen höjdes ytterligare.

Det har regnat en hel del de senaste veckorna så fairways var sanka/med högt gräs och rullen var begränsad. Greenerna på St Donat var dock som normalt kortklippta och i gott skick. Från en kylig start så kom solen fram och började värma härligt, så tröjlagren åkte av, en efter en. Det kändes även som detta hjälpte golfen för hela laget.

Vi hade medvind i vårt lag och kompletterade varandra väl och fick ihop 80 poäng vilket vi vann på. Jag lyckades få ihop par på hälften av banans hål och med denna vann jag A klassen och bästa score totalt.

Efter tävlingen bjöd Nykredit på en god lunch. Tack Nykredit, och ett stort tack till Annika Rutberg och tävlingsledningen för trevligt arrangemang.

Mats Nilsson