Onsdagsgolf – La Grande Bastide, 14 mar 2018

Som ny medlem i Golf Club Suedoise såg jag fram mot onsdagstävlingen på Grande Bastide. Vädret var fantastiskt, strålande sol och banan var fin trots det tidigare dåliga vädret.
Jag fick spela med Anna Boethius, Jan Hammarlund och Göran Lindqvist. Vi blev ett mycket trevligt gäng och vi beslutade oss för att satsa på lagtävlingen. Vi hade alla en ”turdag” och många långputtar gick helt rätt, så det blev många poäng för laget och individuellt. Jag vann på 39 poäng i B-klassen. Anna vann C-klassen på 35 poäng. Elisabet Nyström vann i A-klassen med 36 poäng. Alla i vårt lag gjorde strålande insatser, var positiva, stödjande och alla gladdes för andras lyckade slag. Vi vann lagtävlingen!

Rivieran och Grand Bastide en solig dag som i onsdags är rena paradiset! Men även paradiset kräver organisation. Tävlingsledningen hade gjort ett mycket bra arbete. Vi tackar alla för detta , god mat och de mycket fina vinerna från prisbordet.

Vid pennan Ulla Carstedt