Onsdagsgolf – Opio-Valbonne, 07 mar 2018

Nyss anländ från den kalla och snöiga nord såg jag fram mot onsdagstävlingen på Opio Valbonne. Väderprognosen för onsdagen spådde blå himmel, måttlig vind och runt 15 grader och just så blev det när vi, ett 50-tal förväntansfulla spelare, mötte upp för dagens poängbogey med shotgunstart.

Jag fick nöjet att spela tillsammans med Annika Rutberg, Gunilla Kock och Jan Pedersen. Vi startade på hål 18 med mottot ”vi spelar för laget” och det gjorde vi! Vi segrade på 84 poäng och belönades med varsin flaska vin. I den individuella tävlingen segrade Jan P i C-klassen och undertecknad vann B-klassen med hjälp av några rejäla ”turstudsar”. Det var verkligen resultatmässiga framgångar i bollen! A-klassen vanns av Monika Landberg och alla vi klassvinnare belönades med en magnumflaska vin.

Efter avslutat spel bjöd klubben på en god lunch. Sist men inte minst: stort tack till tävlingsledarna Eeva och Lasse Piitulainen för en mycket väl genomförd tävling.

Dagens alla pristagare: Patrik, Jan S, Monica, Jan P, Lasse P, Gunilla, Jan H, Marianne, Annika och Pia.

”Golf är överlägset alla sporter, möjligtvis undantaget cricket. Det förstår jag mig inte heller på.” Göran Zachrisson

Vid pennan
Jan Sixtensson