SEB – Ärtor och Punch, La Grande Bastide 08 nov 2017

Morgonen på Grande Bastide var gråmulen och med ett lätt regn. Trots det var det god stämning och i sorlet av ett 80-tal spelare kunde jag höra många kommentarer om dagens väderprognos. Det blev inte så illa. Efter 6-7 hål blev det uppehåll och riktigt bra väder och banan var helt ok.

Jag fick glädjen att spela i samma boll som Christina Malmström, Anna Boethius och Torbjörn Skiöld. Vi kämpade väl i lagspelet men denna gång räckte det tyvärr inte riktigt ända fram men trevligt, det hade vi.

Efter avslutat spel levererade klubbmästeriet med Göran i spetsen välsmakande ärtsoppa och punsch. Till dessert serverades en mycket god chokladpaj.

Så var det dags för prisutdelning. På de allra flesta hål hade bollen studsat min väg, kalla det gärna tur….. så visst hade jag förhoppningar. Och se, jag vann B-klassen och fick mycket fina viner, ostskärbräda mm. Vilken lycka! Jag blev också hundägare; en stor silvrig bulldog, SEB:s vandringspris, till låns i ett år. Jättekul!

Tack Christina, Anna och Torbjörn för stöd och glada tillrop. Ett stort tack till tävlingsledare Annika med stab, Göran och klubbmästeriet och sist men inte minst dagens sponsor SEB som stod för ett fantastisk prisbord samt förstärkning utefter banan.

Jan Sixtensson
Nu med Hcp 16,9