Annikas sommarhälsning 2022

Hej alla medlemmar,

Våren bjöd på ovanligt fint väder, januari och februari var mycket finare än normalt medan i mars och april fick vi dras med en hel del blåst, men vi slapp ställa in några tävlingar. Det är fortsatt god uppslutning på våra tävlingar och vi har haft nöjet att välkomna en många nya medlemmar på våra arrangemang.  Som ni alla vet är vi mycket beroende av våra generösa sponsorer som sponsrar luncher och i vissa fall prisbordet. Ett stort tack till vårens sponsorer som var Wretman och Stadsbudskontoret, samt våra finska medlemmar.

Finalen i KM matchspel spelades mellan Seija Simos och Jaakko Uotila där Jaakko avgick med segern.

Klubbmästerskapen spelades som vanligt över 36 hål med första dagen på Grande Bastide och andra dagen på Saint Donat. Damklubbmästare blev Ammi Seiz och Herrklubbmästare blev Peter Ågren., medan klubbmästare i seniorklassen damer blev Seija Simos och herrar blev Keijo Wäkiparta. Vi har också spelat KM Äkta Makar som vanns av Anuliisa och Jaakko Uotila

Under våren har vi också genomfört en golfresa till San Remo i Italien, där vi spelade på San Remo Golf Club och vi fick uppleva två härliga golfdagar utan regn.

Det är väldigt tillfredsställande att se att golfklubben fortsätter attrahera nya medlemmar vilket är en nödvändighet för vår fortlevnad, då många äldre medlemmar väljer att flytta tillbaka till Sverige.
Jag hoppas också att ni är flitiga användare av vår hemsida golfclubsuedois.se där ni hittar relevant information och reportage från våra tävlingar och resor.

Tävlingsprogrammet för hösten är nu klart och finns på GCS hemsida, första tävlingen är den 7 september på Grande Bastide och sen är vi i full gång till den 14 december. Vi har fördelat tävlingarna på 9 olika banor i PACA området.

Höstens resa går av stapeln den 4–7 oktober, info kommer inom kort skickas ut separat. Vald till ny klubbmästare är Lena Andersson som det ska bli kul att lära känna och samarbeta med.

Till våra nya medlemmar vill jag informera om att vi har en tävling på hösten som heter Kavaljersgolfen. Det innebär att de kvinnliga medlemmarna bjuder upp en man, dock ej sin egen man/partner och då spelas bästboll på Grande Bastide tillsammans med den man bjudit upp. På kvällen blir det middag och vi återkommer med detaljer om var den kommer att vara.  Denna tävling sponsras av Thomas Dafgård och brukar vara mycket populär.

Fr o med i höst har styrelsen beslutat att om man fyller 75 år i år eller är äldre så kan man få byta från gul till röd tee och vice versa inför varje tävling. Förutsättningen är att man meddelat tävlingsledaren senast i samband med anmälan till tävlingen dvs i de flesta fall senast lördagen kl. 18:00 innan tävlingen äger rum. Om man inte informerat om detta så gäller den tee man har spelat på gången innan.

Jag är glad att kunna presentera Thomas Olsson som ny biträdande tävlingsledare och som börjar i höst. Thomas är välkänd för många av er i klubben och jag ser fram emot att arbeta tillsammans med honom. Han kommer framför allt ta hand om de flesta tävlingarna i VAR området.

Jag vill också tacka mina biträdande tävlingsledare, Ulf, Lise, Seija och Lena för den stora arbetsinsats de har lagt ner under våren. Ett speciellt tack till dig Lise som har varit tävlingsledare de senaste tre åren, men som nu slutar.

Dessutom vill jag tacka Gerda för det trevliga samarbetet vi haft och för det fina arbetet hon har lagt ner som klubbmästare de senaste tre åren.

Slutligen vill jag tacka alla er som, med glatt humör, kommer och spelar på våra tävlingar och jag önskar er samtidigt en riktigt härlig och solig sommar.

Hälsningar

Annika