KM Matchspel 2021-2022

Vinnare av KM Matchspel 2021-2022, Jaakko.

Att vinna matchspelet var inte alls lätt!

Eftersom jag var i finalen förra året fick jag vila till första omgången. Här måste jag nämna att förra årets final var ett fullt firande för Leif Birgersson, jag var bara statist! Men det kan ha gett ytterligare motivation för säsongens lopp.

Min första match var mot Lars Näslund. Handicap är detsamma, så slagen satte sig. Vi spelade nästan hela rundan neck-to-neck. Sen kom 18:e hålet på Old Course, både hade vi kanonbra drives. Till slut, en putt löste och gjorde skillnad- vilken tuff match! Andra matchen mot Mike Kannberg var också jämn och det också gick till sista hålet-hårt kamp från båda.

Matchen sedan mot Boffe Elgh var besvärlig för mig eftersom Boffe hade ett extraslag från varje hål. Och han verkligen utnyttjade det! Mot slutet var jag sen lite lyckligare och vann. Till sist blev det alltså en finsk final(!) mot Seija Simos, min granne, träningspartner och bra vän. Vi sade redan före matchen att i och för sig är vi båda vinnare. Matchen var igen jämn och en hård kamp mot en spelare som är bekant. Mot slutet måste jag göra några birdies för att vinna över henne, som gjorde fina par.

Matchspelet 2021-2022 var ett fint upplevelse. Jag tackar alla motståndare och uppmuntrar alla medlemmar att delta i detta fantastiska spelformat!

Till slut vill jag tacka Annika för väl organiserad spelschema igen!

Bästa golfhälsningar

Jaakko Uotila