Reportage från Handelsbankens golf 18/9

SONY DSCMed 40 poäng var Christina suverän på Royal Mougin när Handelsbanken bjöd till golf!

Morgonen var ännu svart, och det var inte helt lätt att stiga ur sängen.  Sten och jag hade bestämt oss för att ta god tid på oss  innan vi gav oss iväg till dagens golftävling. Dessutom måste vi ju ta till lite extra tid för att även hinna till driving range och ”slå upp oss”. Jag var noga med, att vi skulle hinna allt för att vara redo för information på Cannes-Mougins golfklubb kl 8.00, innan kanonstarten kl 8.30.

Disciplinerat gav vi oss iväg och var på golfklubben Cannes-Mougins klockan 7.30. Härligt! Gott om tid att swinga och putta innan start! Sten tyckte, att det var väldigt tomt på parkeringsplatsen, men jag påpekade att de flesta ju har mycket längre väg än vi, och nog inte kommer så tidigt. Det uppenbarade sig ju ganska snart, att jag hade tagit fel på tiden en hel timme, och min käre make var väl inte helt förtjust i mig just då. Vi fick i alla fall god tid att mjuka upp, prova olika klubbor, putta, och inte minst prata med alla vänner, som vi inte sett efter sommaren. Alltid något positivt!

Gunilla hälsade oss välkomna, gav oss sina förhållningsorder, och så begav vi oss till våra respektive utslagsplatser. Anki Kihlberg, Roger Carlson, Lars Johnson och jag letade oss med viss möda fram till hål nr 17, där vi skulle börja. Ingen av oss lyckades särskilt bra på de första två hålen, och när vi startade ”på riktigt” på hål 1, hade jag bara två poäng. Men så vände det. Jag lyckades bra med min drive hela tiden, långslagen satt ganska bra, chipparna och puttarna var som vanligt varierande, men jag hade mer tur än vanligt på de svåra greenerna. På de första nio hålen hade jag 20 poäng, och det kändes bra.  Turen höll i sig, och uppmuntrande ord och härliga kommentarer från mina underbara medspelare var fantastiska. Det blev 20 poäng även på de sista nio hålen. Jätteroligt!

Dagens sponsor Handelsbanken bjöd på vin med massvis med små läckerheter till. Att jag sedan fick två flaskor utmärkt vin i pris förgyllde hela dagen, och Sten såg betydligt gladare ut än på morgonen. Med mina fyrtio poäng kunde jag äntligen sänka mig med två poäng, men jag har ännu en liten bit kvar till den efterlängtade i B-gruppen.

Christina Malmström