Reportage från Säsongstarten 11/9

130911_säsongstart_05Perfekt väder för Säsongstarten!

11 september var det dags för Golf Club Suédois första tävling för säsongen. Jag hade spelat ca 10 golf rundor i Sverige under sommaren, det mesta gick fel under dessa dagar. Dagen innan jag åkte till Frankrike tog jag en golflektion och då fick jag verkligen reda på alla fel jag gör, greppade fel, stod fel, med mera, jag tror att ni känner igen det. Köpte en ny putter och järnklubbor kanske det skulle hjälpa, inget fel med att ha lite nytt i bagen. Spelade bara en gång i Frankrike innan tävlingen och den rundan var inte lyckad.
När jag slog ut var jag övertygad om att det blir som i somras, hoppades bara att det inte skulle bli värre. Utslaget hamnade på fairway, sen blev det lite sneda slag här och där. Plötsligt gick bollarna rakt och även dåliga slag hamnade bra till, den nya puttern hade en bra dag och plötsligt var jag i zonen.
Vädret var perfekt för golf och St. Donat var i utmärkt skick och mina kamrater i bollen Roger Carlsson, Tom Ringnes och Bosse Strömgren gjorde också sitt bästa för att jag kunde fortsätta med att ha flyt ända fram till sista hålet.
Tack för en mycket trevlig och rolig dag, ett extra tack till Göran Wadsten som var tävlingsledare och för det vinet han valt ut som priser.
Bosse Sörensen