Tack för i år!

Gunilla Huldt

Fantastiskt att vi har haft fullbokat på samtliga tävlingar i höst. Visst, vi drog igång lite måttligt på första tävlingen den 12 september på St Donat, men då var ju många av er fortfarande kvar i Sverige och njöt av den fantastiska sommaren som varit.

Vi välkomnade HANDELSBANKEN tillbaka med en tävling på Cannes Mougins. Härligt att få spela på denna fina bana när den var torr och i gott skick.

KM äkta makar vanns i år igen av nygifta paret Gerd och Lasse Björk, denna gång spelade vi på Claux Amic.

Därefter följde 20 års jubileet, med 103 startande på St Donat. Fantastiskt att trots det stora startfältet flöt spelet bra och vår runda tog bara 4.5 timmar. Ett stort tack till Stadsbudskontorets sponsring och de nio golfbanor som skänkte oss greenfee biljetter till prisbordet. Resten av prisbordet bestod av Golf Club Suedois champagne. Följande kväll hade vi en mycket trivsam och lyckad fest med härlig underhållning.

NORDEA sponsrade vår tävling på Grande Bastide den 2 oktober med efterföljande lunch och extra medlemsmöte, återigen ett härligt startfält.

9 oktober ett datum som återkommit i nio år, dvs NORDIC CUP, det är då vi tar fram våra blågula flaggor och kämpar för att vinna över våra danska vänner. Det var så nära att det var danskarnas tur att få vinna i år, men när resultatet på sista scorekortet lades in i datorn var det klart. Vi vann i år igen, 38.5 mot 36.5. Vilket lag vi är!

Höstresan till Piemonte blev mycket lyckad, mycket tack vare deltagarna, det otroligt vackra vädret, ett härligt hotell och bra golfbanor.

Som ni alla sett har vårt datasystem inte fungerat ett par veckor under hösten. Vi har på bästa sätt försökt lösa anmälningar och startlistor manuellt och tackar för ert tålamod medan datafrågan löstes.

Onsdag  den 30 oktober sponsrade våra finska medlemmar första priserna i vår årliga  FINLANDIA CUP, på Old Course.

Fredag den 1 november,erbjöds våra herrar en strålande  HERRDAG, på Terre Blanche.

Återigen ett rekordstort start fält med 100 personer till den av SEB sponsrade tävlingen ÄRTOR OCH PUNCH, på Grande Bastide. De lyckliga vinnarna av dessa pokaler blev i år Lisa Nyström och Jonas Roth. Stort tack till Klas Wickberg och Håkan Kihlberg som lagade soppa medan vi andra njöt på golfbanan.

14 november tävlade 86 glada medlemmar, på Cannes Mougins, efter spelet blev det mingel på terassen med vin och delikata tilltugg, sponsrat av Stadsbudskontoret.

Återigen en shotgun start, nu med 83 glada golfare på Grande Bastide den 20 november, lunchen sponsrades av Nykredit.

27 november, erbjöds alla att välja partner för att spela bästboll på  St Donat, återigen i strålande solsken.

Den 4 december var det dags för glögg och pepparkakor som uppmjukning innan det spelades adventsgolf på Old Course och jag måste upprepa mig, det spelades i strålande solsken.

Årets sista tävling spelades den 11 december och då brukar vi ju alltid få skjuta upp starten och vara tveksamma till att spela, därför tyckte jag det kunde var lagom med 9 hål på  Le Provencal, med glögg, pepparkakor och en avslutningslunch. Men så fel jag hade. Efter en frostig morgon blev det en strålande dag. En del ville spela 18 hål, men det blev lunch istället…..

Det är sammanfattningen av hösten, endast en liten tävling på Valescure behövdes kancelleras på grund av dåligt väder.

NYTT ÅR 2014

Ni finner nu vårprogrammet för 2014 på hemsidan. Om vi bortser från damtävlingar och herrdagen, har jag förlagt tävlingar på 8 olika banor.

Som framgått av Sten Mobergs julbrev kommer nu inga klubblad att skickas ut, utan reportage och bilder från tävlingarna kommer att finnas tillgängliga löpande på www.golfclubsuedois.se. Under rubriken TÄVLINGAR finner ni dessa reportage, liksom ställning i KM match spel, vinnare av våra pokaler och aktuella greenfees på golfklubbar på Cote d’Azur. Vi har förhandlat fram ett pris på en carnet om 10 greenfee på Valbonne för 600 euro, gäller äkta par. Dessa greenfee biljetter gäller även på Grande Bastide, men kan endast inköpas på Valbonne. För övriga rabatter se ”greenfees” på hemsidan.

Ett stort tack till alla våra sponsorer som bidrar mycket till vår vänskapliga samvaro i samband med tävlingar.

Jag tackar mina biträdande tävlingsledare för en suverän höst och välkomnar Jerker Björk som ny biträdande tävlingsledare 2014.

Dessutom tackar jag alla er som, med glatt humör, kommer och spelar i våra tävlingar och jag önskar er

EN RIKTIGT GOD JUL & GOTT NYTT ÅR

KEEP SWINGING