Herrdag i Taulane 25 april

Det är något speciellt med klubbens herrdagar….

Det är något speciellt med klubbens herrdagar, en annan stämning när alla män får ”leva ut” utan sina respektive. Denna stämning påbörjas redan av en ca en timmes bilresa genom ett av europas vackraste landskap. Jag själv som bor ca en timme rakt söder om Ch Taulane får dessutom njuta av resan på små vindlande vägar nästan utan trafik, och väl framme är förväntningarna på topp. Jag anser nämligen att Ch Taulane är den vackraste och mest välskötta golfbanan i södra Frankrike, med varje hål för sig i ett landskap där man aldrig ens skulle drömma om att anlägga en golfbana.

Som höghandikappare( 22 spelhcp) var det också synnerligen stimulerande att få spela med två A-klassare (10 resp 15 slag), och genom att försöka hålla samma klass på spelet som dem var jag tvungen att skärpa mig till det yttersta, och det gav utdelning i scoren. Några par och bogeys på de hål där jag hade dubbelslag gav mig så ett nettoresultat på 73 slag dvs ett över banans SS, vilket räckte till seger i B-klassen och dessutom totalsegrare för dagen.

Avslutningen med prisutdelning och lunch på slottet gav mig ännu ett oförglömligt golfminne och jag säger bara…

ETT VARMT TACK TILL TÄVLINGSLEDAREN GÖRAN WADSTEN

Janne Norder