Onsdagsgolf på Golf du Claux Amic, 23 april

I ett fantastiskt väder spelade knappa 30 medlemmar en bana i bra skick. Det fanns dock röster som hävdade att den var svår och inte passade dem, de kan ändå säga ”vi hade i alla fall tur med vädret”. Man måste vara rak från tee för att bemästra banan, då är den också hanterlig. Jag anser att många hål har karaktär som man minns och uppskattar, det är inte så på alla banor. De som avstod tävlingen missade en spännande golfdag i trevligt sällskap.

Själv spelade jag i en boll med bl.a. segraren Keijo Väkiparta och tvåan Torbjörn Skiöld i A-klassen, och eftersom jag lyckades placera mig som tvåa i B-klassen så inspirerade vi kanske varandra? Vi lyckades hålla bollen i spel, men de svårlästa greenerna bjöd på utmaningar som var svåra att hantera, så även i vår boll. Men jag spelar gärna banan fler gånger.

Efter rundan bjöd Svenska Golfklubben på god och närande sallad med ett glas vin till, som alla uppskattade till fullo.

Eftersom detta troligen var min sista tävling efter några år som bitr. tävlingsledare vill jag tacka alla som deltagit i de tävlingar jag haft ansvar för. Jag tackar också alla andra jag lärt känna inom klubben. Det har varit roligt att lära känna så många trevliga golfare, med ett uppfriskande avspänt förhållningssätt till golfen.

Det är lite jobb med att ordna en tävling och inte alltid så lätt att lotta på ett bra sätt. Men den uppskattning man får i samband med tävlingarna uppväger mer än väl de ansträngningar man gör.

Så tack till alla medspelare för en trevlig dag och tack för den här tiden!

Ulf Lundborg