Swea Cup 7/3 Grande Bastide

Sweapokalen

Den 7 mars spelade 26 damer i strålande sol om vandringspriset Svea Cup,som föreningen Svea skänkt till damsektionen. Årets segrare och först att vinna vandringspriset blev Christina Malmström.

Att vinna en golftävling är alltid roligt, speciellt om man haft en downperiod ett tag. Det har ju då och då inneburit ett vintillskott, som min käre make alltid skyndat sig att ”hjälpa mig ta hand om”, som det så vänligt låter. Damgolftävlingen den 7 mars utmynnade inte bara i en flaska champagne utan i ett mycket uppskattat vandringspris, som Danske Bank en gång skänkt till SWEA, som i sin tur överlämnat det till Svenska Golfklubbens damsektion. Denna vackra bringare i tenn pryder nu vårt hem och fylld med rosor är den en fröjd för ögat, där den står på vårt soffbord. Ett helt år får jag nöjet att njuta av detta vackra pris. TACK för det!
Christina Malmström