Herrdag – Valescure, 29 apr 2016

Valescure (2)Ja visst är det något speciellt med herrdagen. Någon sa ”kan vi inte ha en sådan i månaden”. Nåväl 28 gubbar ser ut som nyutsläppta kalvar på grönbete när de kommer till Valescure’s välskötta golfklubb. Förväntningarna var höga och vädret var som vanligt.

I min boll Jan Källenius, Nils Jakob Moen och Bertil Hasteus. Stödet från dessa gentlemen tog jag tacksamt emot. Solen sken och paren trillade in när de skulle. 40 poäng innebar en kraftig sänkning. Det var länge sedan!!

Efter rundan en välbehövlig och välsmakande lunch. Ljudnivån blev stundtals mycket hög och fransmännen försvann diskret från restauranten, ovana med så glada människor.

Ett stort tack till klubben och dagens tävlingsledare Jerker Björk för ett mycket väl genomfört arrangemang.

Göran Wadsten