International Cars – Cannes-Mougins 26 okt 2016

dsc_2215-2Klockan var 12 på tisdagen dagen innan golftävlingen då verkligheten brutalt väckte mig. Jag skulle ju bara kolla upp vilken boll jag skulle gå i, vilka medspelare jag skulle få och vilket hål jag skulle starta från. Till min fasa fanns inte mitt namn med i startlistan. Hur många gånger jag än loggade in så kunde jag inte hitta mitt namn, jag som hade anmält mig redan samma dag som anmälningslistan hade släppts!?
Jag hade sett fram mot denna tävling inte minst med anledning av att jag precis köpt en bil genom sponsorn.

Lätt desperat, samtidigt förvånad och med svetspärlor i pannan kontaktade jag tävlingsledare Jerker som relativt omgående fick mig att slappna av genom att  placera in mig i en 3-boll, visserligen med min ”ärkekombatant” och icke namngiven finländare som alltid brukar vinna över mig, men jag skulle i alla fall få spela. Hade förmodligen glömt att bekräfta min anmälan genom ”Boka-knappen” påstod han!?
Daggen låg på greenerna och morgonkylan var ovanligt påtaglig när vi slog ut från hål 11. Min strategi var att som vanligt spela som Jan-Erik Norder dvs taktiskt och smart. Var var han förresten? Han hade kanske också glömt att trycka på knappen!?
Jag lyckades relativt bra med denna taktik och höll i alla fall den icke namngivne finländaren bakom mig trots hans Ventoline och läppbalsam som efter Norrmännens dopingavslöjande även nått oss golfare. Hur som helst gav det inte honom några fördelar under dagens tävling.
Banan var efter några regniga dagar våt och greenerna mjuka vilket krävde en längre klubba än vanligt på inspelen. Jag höll ihop mitt spel ovanligt bra och var mycket nöjd då jag avslutningsvis fick höja min magnumflaska till pris.

International CarsEtt stort tack till International Cars som sponsrat denna tävling nu flera år i rad och där flera av oss i golfklubben återgäldat detta genom att nyttja deras tjänster.
Även ett stort tack till dig Jerker för en mycket välordnad tävling och som lät mig vara med trots att jag inte ”tryckt på knappen”.

Göran Lindquist