Klubbmästerskap – 13-14 apr 2016

KM bildKM med sol och glada skratt

Inför årets KM så hade jag varit på träningsläger i Spanien med min hemmaklubb Skaftö GK. Vår klubbtränare Mikael Kinhult assisterades av sin son Marcus och efter många goda råd var självförtroendet på topp. Marcus blev blott 19 år gammal golfproffs i höstas och har en ljus framtid framför sig. Han var rankad tvåa bland alla amatörer i världen och har en talang utöver det vanliga. I skrivande stund spelar han Spanish Open på Valderama och de kommande två veckorna skall jag följa med honom till Kina som caddie. Mer om detta en annan gång.

Full av inspiration peggade jag upp på Grande Bastide med trevligt sällskap i form av Per och Kari. Ganska snabbt visade sig dock puttern från sin sämsta sida. Darrningarna fortplantade sig snabbt till drivern och det blev ett tufft utgångsläge inför andra dagen.

Även dag två bjöd på bästa golfväder och Saint Donat visade sig från sin bästa sida. En bra start gjorde att självförtroendet kom tillbaka. Mina spelkompisar Fredrik och Ole inspirerade och mot slutet av ronden var vi alla tre med bra i toppen. Efter lite darr på 17e och 18e hade jag en tvåmetersputt för vinst. Som tur var droppade jag den i hålet och premiären i KM blev en succé.

KM herr Lars Seiz
Klubbmästare herrar 2016 Lasse Seiz

Jag och min fru Ammi är nya medlemmar sedan hösten 2015. Det är roligt att delta i tävlingarna då man varje gång får träffa roliga, trevliga och spännande människor. Denna gång var det Fredrik E som bjöd på en spännande yrkeskarriär med rymdstationer och raketer.

Tack tävlingsledningen Tom och Erik för ett strålande jobb. Likaså var valet av banor utmärkt och avslutningen på Saint Donat var en fröjd att spela, en bana i toppskick. Tack alla i styrelsen för det fina prisbordet och den trevliga avslutningslunchen. Segerchampagnen smakade mumma.

Vi ser fram mot att träffa er snart igen

Lasse Seiz