Saint Donat, 27 jan 2016

BIL Nordic Cup, Saint Donat 2015-10-07Årets första tävling på St Donat spelades i strålande sol och helt vindstilla, med andra ord idealiskt golfväder. Många medlemmar har ännu inte kommit hit, så vi var bara 32 deltagare. Jag spelade med Gunilla Huldt, Eeva Piitulainen och en ny medlem Per Dahlstedt.

Själv hade jag en bra dag och speciellt de tre första hålen spelade jag bättre än jag någonsin gjort med två par och en birdie. Naturligtvis gick det inte att att hålla samma takt i fortsättningen, men det blev i alla fall 37 poäng, 19 ut och 18 tillbaka. Eeva och jag inspirerade varandra. Efter en mindre bra första runda spelade hon otroligt  bra  på de sista  nio hålen. Eeva vann A+B-klassen på 32 poäng. Gunilla och Per bidrog med många uppmuntringar.

Efteråt njöt vi alla av Tartiflette och ett glas vin i solen på terrassen, 18 grader i slutet av januari! Lagtävlingen på hela 86 poäng gick till laget med Christina Malmström, Lise Lilloe, Lasse Piitulainen och Fredrik Kock. Fotograferingen av vinnarna såg nästan ut som ett familjefoto med Sten och Christina , Eeva och Lasse.

Sten Malmström