Nykredit – Taulane, 06 sep 2017 – Säsongstart

Hole in One!

Jag har alltid trott på en noggrann preparering. Men i Taulane lyckades det inte: det fanns ingen tid för rangen och puttgreen var täckt av rejält dagg. Själva banan var faktiskt utmärkt (igen) och omständigheterna strålande. Vi – Göran Flybring, Lars Gullström, Stefan Wränghede och jag – startade från klubbhusets hörna på hål 6. Mitt spel började trögt: dubbelbogey på de tre första hål. Så småningom blev det bättre: på hål 14-18 fick jag fyra par, på hål 1 en birdie och sen på hål 2 HIO. Detta hål på 145 meter gick ändå inte alls enligt planen. Jag valde en 21-gradig hybrid klubba med förkortat grepp för att få bollen att flyga högt och stanna snabbt. Men så gick det inte. Bollen föll 80 cm bakom flaggan och spinnade in! Man kan säga att jag hade verklig Professionell Tur.

Tack till er alla för fin atmosfär under och efter spelet, det var inspirerande .

Kari Kortesniemi