Onsdagsgolf – Riviera Barbossi, 06 dec 2017

Vi var en ganska liten skara som samlades i den kalla morgonen för att tävla på Riviera. Vädret blev sedan helt ok för golf även om solen retfullt inte tittade fram förrän vi precis vara klara. Banan är ju lite trixig men den var i hyfsat skick. Efter golfen bjöds vi på god förtäring (bruschetta mm) och dricka av klubben.

Jag har nu varit med i klubben ett drygt år och det var förstås roligt att få vinna min första seger. Jag har ju spelat golf i många år även om det har blivit ganska få rundor per år de sista 30 ! åren så mitt spel är ganska ojämnt. Det var ett mycket bra närspel som räddade scoren i dag.

Tävlingsarrangemangen, ledda av Gerda Böcklinger, var som vanligt utmärkta. Stort tack för det. Stort tack också till mina trevliga medspelare i bollen.

Åke Magnusson