Julbrev 2021

Hej kära golfvänner,

Hösten innebar en återgång till en mer normal tillvaro trots den pågående pandemin och innebar endast mindre inskränkningar på vår tävlingsverksamhet. Det är därför med viss oro man noterar den dramatiska smittökningen som sker i Europa och vi får hoppas att även om smittspridningen ökar, sjukhusbelastningen inte ökar i samma grad och att vi därför slipper ytterligare restriktioner.

Hösten har bjudit på väldigt fint väder, men trots det så har vi tyvärr varit tvungna att ställa in tre tävlingar, bland annat KM äkta makar och Damdagen.

Som ni alla vet är vi mycket beroende av våra generösa sponsorer som sponsrar luncher och i vissa fall prisbordet. Ett stort tack till höstens sponsorer som var ANDERSEN ESTATE, SBK MOVING/SBK STHLM-FRANCE, KNIGHT FRANK, BIl, DAFGÅRD samt GAN.

2021/2022 är vi 29 deltagare i KM Matchspel, vilket är väldigt roligt. På hemsidan finner ni också den aktuella ställningen, där just nu de flesta har kommit till kvartsfinal. Den försenade finalen av KM Matchspel 2020/2021 spelades under hösten där Leif Birgersson besegrade Jakko Uotila.

I år vann vi återigen över danskarna i årets Nordic Cup.

Under hösten har vi också genomfört en golfresa till PGA Catalunya i Spanien, där vi under två dagar spelade golf på en fantastisk anläggning och vädergudarna bjöd mest på sol. Gerda och Leif hade gjort en fantastisk planering och allt fungerade perfekt.

Kavaljersgolfen som återigen sponsrades av Dafgård med 82 startande spelades i strålande solsken och vanns av Monica Landberg och Stefan Wränghede med hela 43 poäng.

Ärtor och Punsch som i år sponsrades av GAN attraherade i år över 70 spelare.  I år vann Anuliisa Uotila Ärtan och Patrik Sundin Punchen. Ett stort tack till Gerda, Leif, Ulla, Per och Marianne som serverade soppan.

Det är också väldigt tillfredsställande att se att golfklubben fortsätter attrahera nya medlemmar och vi har haft nöjet att välkomna flera nya medlemmar på våra arrangemang. Detta är en nödvändighet för vår fortlevnad, då många äldre medlemmar väljer att flytta tillbaka till Sverige.

På grund av det minskande antal medlemmar så har styrelsen enats om att på icke sponsrade tävlingar så kommer vi höja startavgiften till 10 euro där vi kommer använda 5 euro som bidrag för att äta och dricka något efter golfen. Vi hoppas att ni alla har förståelse för denna åtgärd.

Jag hoppas också att ni är flitiga användare av vår hemsida golfclubsuedois.se där ni hittar all relevant information och reportage från våra tävlingar och resor.

Tävlingsprogrammet för våren är nu klart och finns på GCS hemsida, första tävlingen är den 19 januari på Grande Bastide och sen är vi i full gång till den 11 maj. Jag har fördelat tävlingarna på 11 olika banor i PACA området. Vårens resa går den 21–23 april till San Remo i Italien och info kommer snart att skickas ut separat.

När det gäller spel från röd tee för herrar 75 plus så har vi bestämt att de herrar som tidigare har anmält att de vill spela från röd tee får fortsätta med det utan att behöva anmäla det igen. De som fyller 75 år 2022 eller sådana som inte tidigare är anmälda och vill spela från röd tee anmäler det till mig via mail annikarutberg@gmail.com

Jag vill tacka mina biträdande tävlingsledare, Lise, Lena och Ulf för den stora arbetsinsats de har lagt ner under hösten.

Dessutom vill jag tacka Gerda för det otroliga arbetet hon lägger ner som klubbmästare.

Slutligen vill jag tacka alla er som, med glatt humör, kommer och spelar på våra tävlingar och dessutom önskar jag er alla En riktigt GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!

Annika

annikarutberg@gmail.com