Lena Andersson – Klubbmästare

Jag heter Lena Andersson och är sambo med Ben Manell. Vi kom till Saint Raphael första gången redan 2003 eftersom vi ville spela golf året om. Numera bor vi permanent i Saint Raphael sedan 2010, men vistas en hel del också i Sverige och Finland, speciellt under sommaren.

Jag blev medlem i GCS 2021 sedan och ser nu fram emot att komma i gång och spela mera golf. Jag gillar att tävla och GCS:s upplägg passar mig utmärkt. Innan vi flyttade till Frankrike spelade jag mycket golf och tack vare min nuvarande flexibla arbetstidtid kommer jag att kunna öka mitt golfengagemang igen.

Efter ca 40 år i hotellbranschen och efter en spännande period på sju år som delägare och VD för Hotel du Soleil i Saint Raphael, jobbar jag numera deltid som redovisningskonsult på distans. Ursprungligen kommer jag från Öland där jag började min karriär inom hotellbranschen. Jag studerade fem år i USA och har en Mastersexamen i Hotel Management. Efter studierna hade jag flera chefspositioner i olika kedjeföretag i Sverige. De sista fem åren innan jag bestämde mig för att bli egen företagare i Frankrike, ansvarade jag som VD för två Radisson hotell på Arlanda i Stockholm. Jag ser verkligen fram emot att delta i arbetet i Golf Club Suédois.