Margareta Ericsson – Skattmästare

Margareta

Jag kommer från Göteborg. Jag arbetade på SAS IT avdelning i Stockholm när jag blev tillfrågad om att ingå i en projektgrupp för att starta Amadeus. Amadeus är ett företag som bildades av SAS, Lufthansa, Air France och Iberia 1987. Amadeus bygger IT system för flygbolag och resebyråer. Vi startade i Miami 1987 och 1990 kom vi till Sophia Antipolis. Här har blivit kvar jag. Mina huvuduppgifter i Amadeus har varit etablering av företaget globalt, bl.a. i Asien och USA, produktutveckling och projektledning. Det har varit ett fantastiskt äventyr och en riktig start-up erfarenhet.

Nu har jag blivit pensionär, så kan jag ägna lite mer tid åt golf och andra aktiviteter. Dessutom kan jag pendla lite mer till Sverige och njuta av västkusten på sommaren. Jag har varit medlem i GCS i många år, men först nu känner jag en möjlighet att engagera mig mer i klubben.