Höstresa till PGA Catalunya 2021

Fantastiska dagar på ”Number one golf resort in Spain”!

Står på 1.a tee på Stadium course på PGA Catalunya. Laddad till tusen, här skall det liras bra golf- Vamos amigos.

Närmare 5 timmar senare går jag av banan med 18 poäng på scorekortet, trött, en smula nedslagen, tom kanske lite bitter.
.

Tack och lov sörjde klubbmästare Gerda och hennes ”assistant ” Birgersson, för att våra trötta själar och kroppar snabbt fick olika

former av lindring. Även hjärnan fick arbeta hårt med Leifs olika quiz, någon gång med resultat liknande golfens.

Sista dagen släpptes vi  ut på Tour-banan, en bana mer anpassad för min begränsade kompetens. För att förbättra oddsen tränade jag faktiskt puttar i närmare en timme innan start, vilket visade sig vara en klok åtgärd.

Vår boll, med Gunilla H, Yvonne W, Stefan A och jag visade sig vara en perfekt laglottning. Vi hade inte bara trevligt utan laget fick ihop  95 poäng i lagtävlingen. Har aldrig tidigare varit med om något liknande. Med den laguppställningen var det lätt att spela bra och i några hål uppleva känslan av att det här är ju relativt enkelt-Det är bara att slå till bollen. Känslan försvann mot slutet, ersattes av viss stirrighet, men med stödet från lagkamratens tog jag mig runt. Tack !

Ett jättetack till Gerda ochLeif,  Annika  och Lars, som ordnade denna fantastiska resa !

Utan er insats hade vi inte fått ha så här kul tillsammans alla glada klubbkamrater i Golf Club Suédois.

Vive le Club !

Vänligen