Om oss…

Golf Club Suédois är den naturliga samlingsplatsen för golfspelande svenskar på Rivieran. Och inte bara svenskar eftersom vi har medlemmar från hela Norden. Det är en ideell förening utan vinstintresse som leds av en ideellt arbetande styrelse.

Klubben grundades 1993 av ett antal golfspelande svenskar boende på franska Rivieran. Vi har sedan dess blivit många fler medlemmar och är för närvarande närmare 400. I början var vi bara medlemmar från Sverige, men under senare år också från Danmark, Norge och Finland, som varje vecka träffas och spelar golf. Golf Club Suédois välkomnar nu även internationella, engelsktalande medlemmar.

Vi spelar på olika banor i främst området Cannes-Mandelieu-Grasse. Våra ”hemmabanor” är Saint Donat, La Grande Bastide och Opio-Valbonne, men vi spelar också på andra banor i Alpes-Maritimes och i Le Var. Förutom våra ”lokala” tävlingar, ordnar vi vår och höst golfresor.

I anslutning till golfspelet sitter vi ofta ner tillsammans och äter en bit mat och har trevligt med gamla och nya vänner. Som medlem kommer du att få rabatter i några golfaffärer och rabatterad green fee på ett antal klubbar.

På vår hemsida kan du se reportage från tävlingar och sammankomster, se vårt spelprogram, få information om GCS och hur man blir medlem. Det finns också en lista på olika golfbanor i området.

Låter det intressant? Kontakta oss gärna och få mer information. Du är mycket välkommen till den svenska golfklubben på Rivieran!