Klubben

Golf Club Suédois är ingen golfklubb i traditionell mening. För detta krävs att vi har vår egen golfbana, vilket vi inte har. I stället spelar vi på olika banor runt omkring Alpes Maritimes och Le Var, där vi har samarbete med ett antal golfklubbar. Våra medlemmar är därför också medlemmar i annan golfklubb (”hemmaklubb”), i Sverige eller annat land i Europa, som ansvarar för justering och revidering av medlemmens handicap. Vi strävar emellertid efter att i samtliga avseenden fungera som en traditionell golfklubb där tex resultaten på våra tävlingar skall vara underlag för handicapjustering. Vi vill vara den svenska golfklubben för alla de som bor på Rivieran.

Nedan finner du mer information om Golf Club Suédois, som tex klubbens styrelse, stadgar, handicapkommittén, utbildning, mm. När du loggar in som medlem kommer du in på en hemsida som endast är för våra medlemmar. Där anmäler du dig till tävlingar, kan titta på start-och resultatlistor, justerar ditt handicap, ändrar dina adressuppgifter och betalar din årsavgift.