Klubbens värdegrund

Styrelsen har diskuterat vilka värderingar som skall gälla för vår golfklubb.  Golf Club Suédois står för:

KAMRATSKAP; Vi tävlar och umgås under trivsamma former på banan, vid luncher och på våra resor. I vårt umgänge på och utanför banan är vi artiga och hjälpsamma så att vi bidrar till varandras utveckling.

RESPEKT; Vi visar respekt, ödmjukhet och ärlighet för allas trivsel. Vi är lyhörda och uppriktiga mot varandra med både goda råd och kritik

ENGAGEMANG; Klubben är vad vi ALLA gör den till. Därför tar vi ansvar för att utveckla klubben gemensamt med konstruktiva idéer och förslag. Vi hjälps åt med att värva nya medlemmar, vara goda ambassadörer för klubben och på alla sätt bidra med insatser för klubbens bästa.

Våra ledord är med andra ord, Kamratskap, Respekt och Engagemang.