Kavaljersgolfen – La Grande Bastide den 22 oktober 2021

Först vill vi tacka Gunilla Huldt, som var den som förde oss samman. Det visade sig att vi för dagen var en perfekt match. Gunilla sa att vi skulle få så kul tillsammans på banan och det stämde verkligen. Vi hade riktigt roligt.

Vinnarparet Monica Landberg och Stefan Wränghede

Förutsättningarna för en bra tävling var de allra bästa, strålande sol, fin bana (utom vissa bunkrar), en trevlig boll med Gerda Böcklinger och Sven Boethius. Ett par som för övrigt kom på andra plats, endast distanserade av undertecknade. Vi sporrade varandra i bollen. Vi hade verkligen en härlig match i matchen.

Spelet fungerade bra hela rundan. Vi täckte upp för varandra. När den ena gjorde en mindre bra prestation så spelade den andre bra. Endast några hål var vi dåliga på båda två.

På banan blev vi servade av Dafgård, som bjöd på både köttbullar och stärkande drycker. En av oss nyttjade den starka sorten, vilken inte stärkte spelet.

Tävlingsledaren Annika Rutberg höll som vanligt i tävlingen med fast hand. Det gör hon verkligen med bravur.

Kvällens middag, som hölls på Le Provencal, var väldigt välordnad av Gerda och Leif och det serverades god mat och dryck.

Så småningom blev det dags för Tävlingsledare Annika att företa prisutdelning. Hela tolv priser i form av Champagneflaskor utlovades. Då insåg vi att våra 43 poäng borde rendera oss varsin flaska. Det blev en spännande prisutdelning. Till slut var det bara vår boll kvar och då visste vi att vi vunnit.

Hjärtligt tack till sponsorn Dafgård, till Annika och till Gerda och Leif för en underbar dag som inte kunde ha slutat bättre.

Monica Landberg och Stefan Wränghede