Resan till Italien 5 – 8 april 2016

GarlendaVår klubbs vårgolfresa 2016 gick till Italiens medelhavsstad Alassio, 120 km från Nizza. Till stadens havsstrand packas tusentals badare under säsongtid men nu var det bara början av säsongen. Vi hade nöje att njuta av den fantastiska havsutsikten i lugn och ro. Hotellet Regina ägs av familjen Macheda vars energiska bröder betjänade ivrigt oss, ”hotellets  invaderare”. Den italienska maten smakade oss och vinet tog aldrig slut, tack snälla klubben…

Själva golfen gick av stapeln på Garlenda Golf Club, 15 minuters bilfärd från hotellet. Under två dagar spelade vi poängbogey enligt GCS koncept. Första dagen i mixade bollar i två klasser och andra dagen i en dam och en herrklass. Dessutom hade vi bägge dagarna en lagtävling samt en nearest the pin tävling, Det var minsann ett stort antal vinflaskor som gick till många lyckliga vinnare.

Det fantastiska vädret hjälpte vårt spel, banan 5916 m / 5234 m var nämligen rätt utmanande.

Vi slog över åar och vägar och bunkrarna var många och alldeles runt greenerna. En riktig vårgläjde var att hitta sin boll bland klöver ock vita bellisar.

Som nykomlingar i klubben var Neta och jag imponerade av hur Mona, Gunilla och Kristoffer glatt och professionellt drog igenom hela detta golfevenemang för 69 personer. En otrolig mängd detaljer för olika tillfällen.

Sista kvällens höjdpunkt var dansen till musik av underbara italienska evergreens från 60- och 70- talen sjungna av en äkta italienare. Till slut fick vi även njuta av Loffes fina mandolinspel och sång.

Den verkliga vinsten av hela färden var att Neta och jag fick en massa nya trevliga golfvänner.

Tusen tack till er alla.

Risto Wartiovaara