Vårresan till Fregate Provence Golf & Country Club 9-12 april 2024

Vårresan- An idyllic break in a unique location

Detta lovar golfresorten Le Fregate sina kunder – och inte utan anledning.
Vi fick njuta av golf och att vara tillsammans i underbara landskap och på en toppbana.
Väderförhållandena den första speldagen var utmanande på grund av byiga vindar, men de hyfsat
goda vinstresultaten i olika klass visade att vinden inte hindrade vårt spel så mycket. Det kändes
som att vi mest spelade i medvind!

Den andra dagen hade vinden lagt sig och förhållandena var i övrigt toppklass. Många spelare förväntar sig nog en topprunda. De kuperade fairways och speciellt de sluttande greenerna fick ändå alla att tveka.

Poängnivån förbättrades inte mycket från föregående dag.
Kanske hade jag lite tur eller var anslappnad på grund av gott sällskap när jag fick ett bra
resultat. Ett stort tack går till mina spelkompisar Lasse Rutberg och Janne Hammarlund.

Att tävla i Golf Club Suedois är alltid trevligt och det ger en extra krydda till golfspelet. Stort tack till tävlingsledningen, Annika( och också Lasse). Toppen!

Samtidigt som jag kommenterar golfturneringen vill jag också rikta ett stort tack till Lena och Ben
för det enorma jobb ni har gjort för oss igen. Ni har båda förmågan att skapa en mysig atmosfär!
Vårresan var återligen ett bevis på vad roligt det är att vara tillsammans i ett glatt golfgäng!
Tack!
Jaakko

Vill du se fler bilder från vårresan klicka här!