Vårresa till San Remo 21 – 23 april 2022

En klubbresa till San Remo- hur privilegierade vi än var!

Vårt vackra boende för några nätter, Royal Hotel i San Remo.

Efter ett par års väntan var det äntligen dags att genomföra klubbresa till Ligurien. Vi som var med var fulla av entusiasm, det var som om de unga fölen hade släppts ut i vårbetena! Circolo Golf degli Ulivi erbjöd oss utmaningar i motsats till de banorna vi är vana vid på den här sidan av gränsen. Därför föll också vinstnivån ”under normen”.

Några av oss tog läxor från spelet den första dagen, förbättrade spelet den andra dagen- några andra gjorde det inte. ( Tröstordet: Bernhard Langer använde nio slag på par tre hål nummer 9, när han spelade San Remo Classic 1982!)

Förutom att spela golf kunde vi njuta fullt av arrangemangen av resan som igen var den absoluta toppen! Stort tack till Annika och Gerda( inklusive Lars och Leif) som utan att skona sig själva frammanade en oförglömlig upplevelse- Chapeau!

Lars Rutberg och Jaakko Uotila.

Tre av fyra, som arrangerat denna fantastiska resa. Tack!

Jag vill tacka alla deltagare för en helt fantastiska spelresa, tillsammans kände vi hur privilegierade vi är som får uppleva detta!

Med vänliga golfhälsningar

Jaakko Uotila