Ny biträdande tävlingsledare fr.o.m. juli 2021

Seija Simos – ny biträdande tävlingsledare

Vi har haft en lägenhet I Cannes, nära golfbanor, sedan 2010. Vi bor cirka 8-9 månader i Cannes, men somrarna tillbringar vi mestadels i Åbo skärgård.
Jag har spelat golf över 30 år. Vi var ett gäng av 10 aktiva, golfsugna damer, som ville utveckla sig i spelet och golf tog oss med sig. Jag och min make Tapio kom med i Golf Club Suédois ganska snabbt efter vårt permanent boende I Frankrike, dvs 2015. I dag är vi medlemmar i Old Course Cannes sedan två år och i Käinby Golf Club i Helsingfors sedan 32 år.
Jag är utbildad civilekonom från Finska Handelshögskolan i Helsingfors och har arbetat större delen av mitt arbetsliv inom finans-och bankbranschen, i Finland och i Sverige, men även i Tyskland under min studietid. De sista 18 arbetsåren var jag anställd  i Handelsbanken. Jag hade glädje och äran att kunna bidra från början, när bank- och försäkringrörelsen i Finland startades. Jag har även mycket goda minnen från mina arbetsår i Stockholm, Kungsträdgården.