Annika Rutberg – Tävlingsledare

Vi köpte vår lägenhet här i Antibes 2004 och ju äldre barnen har blivit desto mer tid tillbringar vi på Rivieran. Jag och min man Lasse är sedan 4 år skrivna i Frankrike. Mitt golfande började för c: a 20 år sedan och jag har varit medlem i Golf Club Suédois sedan 2009. Jag är utbildad sjuksköterska, men i takt med att familjen växte med fyra söner och en resande man var jag tvungen att sadla om och har sedan 1984 arbetat inom finans/bankbranschen. Jag har också en fastighetsmäklarexamen i bagaget. Under åren 2002–2008, när vi bodde i London drev jag en cateringfirma då matlagning är ett av mina stora intressen.

Vi har kvar en fot i Stockholm dels i en lägenhet, dels ett sommarboende på Orrön i Stockholms skärgård där vi tillbringar tiden med våra barn och fem barnbarn. I Sverige är jag medlem i Wermdö Golfklubb utanför Stockholm.

Hösten 2016 blev jag tävlingsledare och ansvarig för tävlingarna i Golf Club Suédois, vilket har varit mycket roligt och givande men bitvis också relativt tidskrävande. Det positiva är alla de trevliga medlemmarna, som jag lärt känna under åren och alla uppskattande ord man fått på vägen. Våra golfresor är också en väldigt positiv del i vår verksamhet där vi får möjlighet att spela golf och umgås i nya miljöer.