Guide hur du registrerar och ändrar ditt handicap

Liten guide hur du registrerar en runda för att justera ditt handicap.

1. Logga in på golf.se  och gå in på “Min Golf”

2. Klicka i Menyn på “Handicap”

3. Klicka på “Registrera rond”

Väl på denna sida:

1. Fyll i “Datum och tid”

2. Under “Var” klickar du i “Utländsk klubb eller manuell”

3. Ange Klubb (du kan ange GCS om du önskar)

4. Ange Bana

5. Tee: 3 för gul alt 5 för röd

6. Banans par, Slope o Course rating (SSS) Du hittar dessa på Scorekort eller i Slopetabellerna på vår hemsida.

7. PCC behöver du inte fylla i.

8. Registrera som sällskapsrond (om det inte är en officiell tävling som handikappregistreras av golfklubben)

9. Du kan välja att fylla i resultatet per hål eller scrolla ner och klicka i ”Ange endast total poäng”.

Om du anger endast totalpoäng måste du scrolla upp igen där det nu finns en ruta att ange totalpoängen.

10. Sista steget är att ange Markör.

11. Tryck på Nästa och Spara.

Nu ska du gå in på golfclubsuedois.se och registrera ditt nya handicap, som du har fått på mingolf.se och info per mail.

Det är viktigt att du registrerar dina ronder och att du ändrar ditt handicap på golfclubsuedois.se. Här loggar du in och klickar på Min information och sedan på fliken Golfinformation och i rutan Exakt hcp skriver du in ditt nya hcp.

Detta ska du göra regelbundet och självklart när du spelat bättre än ditt hcp. Ditt hcp fryses i samband med att arbetet med startlistan påbörjas, två dagar före tävlingen. Därefter kan hcp inte höjas. Däremot är du skyldig att meddela tävlingsledaren om du fått en sänkning därefter. Då gör tävlingledaren en manuell justering. Läs mer om Regler för handicapjustering under fliken Handicap & Regler.