Ny biträdande tävlingsledare fr.o.m. jan 2019

Lena Stavefeldt-Hansson

Jag och min man Henrik har verkligen blivit mycket väl och varmt emottagna till gemenskapen i Golf Club Suédois under dessa år. Tycker det är helt fantastisk att veta att det är en väl arrangerad tävling varje onsdag, där vi får spela med andra trevliga och glada medlemmar!
När jag blev tillfrågad om att hjälpa till som biträdande tävlingsledare från och med i vår tackade jag omedelbart ja.

Jag har spelat golf sedan 1975 då jag var stationerad i New Delhi. Jag har bott i Lausanne, New York och Hongkong.  Jag började mitt yrkesliv på SAS som flygvärdinna i några år innan jag fortsatte med en rad andra roliga jobb på SAS.

De senaste 25 åren har jag jobbat som inköpare på vårt eget företag inom modehandel. Vi jobbade mycket med Frankrike så det blev många resor hit innan vi köpte vår lägenhet i Cannes 2012.

Idag är jag medlem i Saltsjöbaden och i Båstad Golfklubb och jag har 17,9 i handicap. Slutade jobba 2016 och har nu tid med mera golf. Härligt!

Önskar Er alla en riktigt God Jul och Gott Nytt år och många bra golfrundor !

Lena Stavefeldt Hansson