Onsdagstävling – Old Course, 23 jan 2019

Vi var 20 personer som denna kyliga onsdagsmorgon ställde upp på klubbens arrangemang. Första start var framflyttad till 9.28 för att det skulle vara frostfritt. Tävlingen var som vanligt poängbogey både i singel och i lag.

Dagens pristagare: Jan, Birgitta, Elisabeth, Seija, Anna, Keijo

Banan var i det skick som man kunde förvänta sig i januari. Undertecknad vann på bästa score med 39 poäng och laget som jag hade förmånen att delta i vann lag tävlingen. Laget bestod av Seija som var lagledare, Birgitta, Anna och undertecknad.

Som vanligt var maten som klubben bjöd på både god och riklig. Som parentes kan nämnas att i ett herrlag gjorde en medlem 4 par i rad efter det att en annan deltagare i laget hade bjudit på hjortronbrännvin.

Tack Eeva, som denna dag var tävlingsledare, för ett som vanligt mycket trevligt arrangemang i klubbens anda.

Elisabet Andersson