Resa till Barbaroux 4-7 oktober 2022

Höstens resa till Barbaroux Golf, Hôtel & Spa

Golf Club Suédois anordnade en mycket trevlig resa till Barbaroux Golf, Hôtel & Spa. Stället ligger strax utanför Brignoles i Var. Vi var ett 50-tal som deltog i resan. Vädret var strålande. Lite kallt på morgonen och under eftermiddagen var det ca 26. Strålande sol gjorde att det kändes som en högsommardag.

Efter golfen var det många som låg runt poolen i solen och försökte komma över utmaningen som golfbanan utgjorde.

Jag spelade banan för 22 år sedan och hade bara ett minne, den är svår. Det verkar som jag har mognat i mitt golfande. Hade första dagen 39 poäng och den andra dagen fick jag ihop 37 poäng, vilket gjorde att jag vann båda tävlingsdagarna. Helt enkelt två bra dagar på banan.

Banan är utmanande med några blinda hål och det krävs att man planerar sitt spelande. Då jag spelade bra båda dagarna tycker jag att banan var fantastisk. Greenerna var fantastiska och i mycket  bra skick, svårputtat är nog det bästa ordet.

Resan är en stor kick. Trevliga människor, glada skratt, mycket skratt, god mat, gott vin och trevlig golfbana gör att man längtar till nästa resa. Att resa med klubben bör alla göra. Mycket trevligt.

Med vänliga hälsningar

Lars Näslund

Bilder från våra härliga dagar